Vortex Bike Team

Poslední změna: 2016-12-08 15:10:09
Autor: Vilda
Počet zobrazení tohoto článku: 306

Posílám pár postřehů ze včerejšího švihu na RM eBlizz. Domluvil jsem se s Pospou že pojedme na kole a nahoře se sejdeme s Majerem a snad i dalšími.

Sraz v 16.15hod u Rajské boudy ve Frýdlantu. Vytahuji kolo z auta, montuji světlo, přezouvám tretry, dávám návleky. Přijíždí Pospa na RB IQ z Janovic, zapínám světlo a vyrážíme. Stoupáme po zasněžené cestě směr hotel Petr Bezruč, ha, silnice je úplný led, pokrytá vrstvou ujetého sněhu, zadní kolo občas proklouzne. Zvykám si, šlapu pomalu a plynule. Odbočujeme z hlavní cesty směr Velička, pak dále po cestě na Albínovo náměstí, za posledním stavením, kde už není vyhrnutá cesta mi Pospa ujíždí, já se začínám bořit, snažím se držet na ušlapané pruhu cesty, to jedu, občas tlačím, jsem trochu rozladěný, dostáváme se na upravenou lesní cestu vedoucí z Albínova náměstí směr Ivančena s vyjetou běžkařskou stopou, držím se na pásu vyjetém rolbou, ne ve stopě… a jedu, začínám Pospovi ujíždět. Kolo jede, zatím na ECO režim. Ubývá první dílek baterie. Zvykám si, upravuji trochu posed, snažím se maximálně zatěžovat zadní kolo. Kolo letí, nebořím se.  Paráda, zkouším Trail režim, zrychluji na 16-17-18-19km v hod.

Mám pocit, že letím, jsem za Ivančenou ubývá další dílek baterie, stále to drtím na Trail režim…Mířím směr Zimný. Užívám si to maximálně, vítr a sníh nevadí, trochu mi mrznou prsty na rukou, nevadí. Jsem na Zimném, další dílek je… Poslední 2,5km na vrchol. Začínám mít trochu obavy, že nahoru nedojedu, cesta z Krásné je ušlapaná, občas návěje, vítr fouká fest, bořím se více než na běžkařské magistále, ale stále ještě jedu. Dojíždím pod sjezdovku, Lysá na dosah, a ejhle baterie začíná svítit červeně a po chvíli jsem dojel… Kousek šlapu za svoje a pak jsou závěje tak hluboké, že až na vrchol tlačím.

Jsem nahoře, potkávám pár skialpinistů a Majera co dorazil pěšky od Bezruče. Chata Českých turistů je plná, jdeme do Zátopka, tam jsme skoro sami, kolo beru dovnitř a pokládám na zem vedle lyží…. Na chatě je partyja hasičů z Ostravy a mezi nima Dudis...

Kolo vzbuzuje u skialpinistů obdiv, lidí ohlíží, ptají se. Objednávám zelnačku, kofolu, převlíkám zpocené věci. Pospa přijíždí na 1/2hod. Diskutujeme, dnes byly opravdu těžké podmínky…

Je čas k návratu. Oblékám o jednu vrstvu navíc, suchou čepici. Zasunuji sedlovku do rámu a vyrážím po červené značce směr Lukšinec. Dolů to jde výborně, cesta není zledovatělá, čerstvý sníh, paráda, pohoda. Jsem na Lukšinci, teď po žluté směr Albínovo náměstí, tady je cesta v lese zafoukaná, musím asi 150m tlačit, nevadí, pak opět nasedám a jedu.

Ejhle trochu to nedávám, přední kolo se boří do hlubokého sněhu a já vystupuji do závěje. Pak už to jde dobře až dolů na Albínovo náměstí, kousek po běžkařské magistrále a stejnou cestou zpět k autu.

Co dodat na závěr, parádní zážitek, na běžném biku ani fatbiku bych to včera nedal, elektro doping mi dost pomohl. Výdrž baterie mě překvapila, nemile, za necelé dvě hodiny byla po smrti…

Kolu by slušela stavitelná sedlovka a pláště s hřeby, do těchto podmínek by to byla lepší volba.

Příště vezmu do batohu náhradní baterii a dojedu až nahoru….

Komentáře mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.
2016-12-17 18:12:51
Autor: MAJER

Super elektrická Doba začíná :-)